Chachaři.cz, Stránky Fans FC Baníku Ostrava.

Rozhovor s Aloisem Hadamczikem

V průběhu loňského jara se v zákulisí objevovaly informace o tom, že se začínáte opět zajímat o váš případný vstup do Baníku. Jak vážný byl Váš zájem?

 

 Je pravdou, že v průběhu loňského jara jsme byli, já a můj synovec Pavel Hadamczik, osloveni s nabídkou vstupu do FC Baník Ostrava. Já jako spoluvlastník (akcionář), Pavel Hadamczik jako sportovní ředitel. Po určitém zvážení jsem se rozhodl do FC Baník Ostrava vstoupit jako akcionář a ústně jsem se dohodl s panem Šafarčíkem, za účasti svědků JUDr. Jirouska a JUDr. Bernatíka, že můj podíl v FC Baník Ostrava bude 60% a pan Šafarčík bude mít podíl 40%.

 

Od této ústní dohody jsem pravidelně navštěvoval utkání Baníku a pracoval ve prospěch klubu:

  • se svým synovcem jsme vymysleli, že Bazaly budou zachovány a že z Bazalů vytvoříme národní centrum mládeže, kde budou tréninková hřiště, internát, jídelna, klubovny a hlavně síň slávy FC Baník Ostrava. K tomuto projektu jsem získal ústní podporu předsedy FAČR. Ten mi zároveň sdělil, že jedno centrum by mělo být vybudováno v Praze a jedno v Ostravě a to za značné finanční podpory FIFA.
  • rovněž jsem jednal s předsedou představenstva společnosti Vítkovice panem ing. Světlíkem, kterému jsem sdělil svůj záměr vstoupit do FC Baník Ostrava. Pan ing. Světlík tuto informaci přijal kladně a sdělil mi, že Baník bude nadále podporovat. Dohodli jsme se, že pro žákovská družstva (mládež) dá své pozemky včetně projektu tréninkových hřišť. Já oproti tomu zajistím investici.
  •  

 Majitel klubu pan Šafarčík se vyjádřil na setkání s fans takto: „Není pravdou, že jsem já nechtěl, aby Lojza vstoupil do Baníku a hádali bychom se o procenta. On jako první oznámil úmysl do Baníku vstoupit i jako první odmítl. Na jeho zamítavém stanovisku nemám žádný podíl. V médiích vyšlo více článků, než bylo našich osobních jednání.“

 

Můžete se k tomu nějak vyjádřit?

 

Pan Šafarčík pak, zřejmě po několika vítězných utkáních, změnil svůj postoj. Po přečtení článku v deníku Sport, že jsem jeden z možných investorů, jsem p. Šafarčíkovi oznámil, že jsme se dohodli, že budu akcionář, nikoli investor. A v případě, že nesouhlasí s předešlou ústní dohodou, můj zájem o spolupráci končí. To byla záležitost prvního pololetí 2014.

 Jaký je Váš postoj k FCB v současnosti? Je vůbec ještě možný Váš případný vstup do Baníku?

 

Na otázku mého dnešního vstupu do FC Baník Ostrava musím odpovědět, že můj vstup je v této chvíli bohužel nereálný a to z tohoto důvodů: na radnici se stal náměstkem pro sport pan Palyza, který působil ve vedení FC Baník Ostrava v období, kdy já jsem klub převzal. Za jeho vedení byl FC Baník Ostrava v mínusu 43 milionů korun. Já jsem musel tohoto člověka z funkce odvolat. Od té doby je jeho postoj k  mé osobě rozporuplný. FC Baník Ostrava potřebuje součinnost města, což v osobě pana Palyzy nelze zaručit. Baník má historii, je reklamou regionu, zábavou pro lidi a to by si měl pan Palyza uvědomit.

 

 Majitel klubu v médiích tvrdí, že klub hospodaří v černých číslech a splácí dluhy. Můžete to nějak komentovat?

 

Vážení sportovní přátelé, vážení fanoušci Baníku. K dalším okolnostem, které jsou či nejsou pravdivé se nemohu vyjadřovat, protože nemám patřičné podklady, i když svůj názor na věc samozřejmě mám… Z pohledu diváka zastávám názor, že FC Baník Ostrava v podzimní části dosahoval výborných výsledků.

 

 Jaká je podle Vás cesta, jakou by se FCB v současnosti mohl a měl vydat k „lepším zítřkům“?

 

Pokud chce Baník patřit dlouhodobě k české elitě, musí bezpodmínečně vytvořit nadstandardní podmínky pro práci s mládeží. Potažmo to samozřejmě znamená i navázat úzkou spolupráci s kluby v regionech. Regionální prioritou vždy byla hrdost k Baníku a mladí hráči s ostatních klubů měli cíl objevit se v jeho barvách. Obávám se, že tomu v současnosti tak není. Pro mládež je zároveň potřeba zajistit kvalitní trenéry, jakými byli například Vrba, Vojáček, Malura a obětavé funkcionáře jako je třeba Jaroslav Janoš. Schopné lidi je potřeba získat a udržet je, ne se jich zbavovat. Pro Baník není správná cesta nákupu hráčů, kteří nemají ke klubu, potažmo regionu žádný vztah.

Publikováno: 06.01.2015
Kategorie článků Kalendář zápasů
Tabulka
Tým Z S B
1. SK Slavia Praha 30 71:19 73
2. FC Viktoria Plzeň 30 53:19 72
3. AC Sparta Praha 30 65:32 66
4. 1. FC Slovácko 30 50:30 59
5. FC Baník Ostrava 30 54:39 51
6. FC Hradec Králové 30 38:40 40
7. FK Mladá Boleslav 30 45:48 38
8. FC Slovan Liberec 30 29:38 37
9. SK Sigma Olomouc 30 39:37 37
10. SK Dynamo Č. Budějovice 30 40:46 36
11. FC FASTAV Zlín 30 36:53 30
12. FK Teplice 30 29:49 27
13. FK Jablonec 30 22:45 26
14. Bohemians Praha 1905 30 34:56 26
15. FK Pardubice 30 35:67 24
16. MFK Karviná 30 30:52 17
Napsali o Baníku Poslední příspěvky fóra Partnerské weby
chacharwear_logo_6013d40bdc6c9.png (20 KB)
 

m_bb.png (28 KB)
Načítám, prosím vydržte...

Přihlášení uživatele

Nastavení souhlasu s personalizací

S vaším souhlasem můžeme níže uvedené informace užívat k dále uvedeným účelům nebo je sdílet s vybranými partnery. Pro jednotlivé účely (typy zpracování) můžete upravit své nastavení a svou volbu potvrdit tlačítkem „Uložit nastavení“:

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookies

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

Analytické soubory cookies

Počítají návštěvnost webu a sběrem anonymních statistik umožňují provozovateli lépe pochopit své návštěvníky a stránky tak neustále vylepšovat.

Marketingové soubory cookies

Shromažďují informace pro lepší přizpůsobení reklamy vašim zájmům, a to na těchto webových stránkách i mimo ně.

Nastavení souhlasu s personalizací

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem "Upravit nastavení" a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookies.