V rámci reprezentační přestávky se nabízela další možnost vyjet s GieKSou na jeden z výjezdů. Do Katowic jedeme už v pátek, den před zápasem, protože sraz je naplánován na tři hodiny ráno. Po vyřešení problémů s počtem lístků, s čímž pomohli fanoušci a vedení Chojniczanki, nakonec naplníme pět autobusů a máme před sebou 10hodin dlouhou cestu. Tu nám ještě prodlužuje polská policie, když nás více jak hodinu drží asi 20kilometrů od stadionu, abychom náhodou nedorazili moc brzo.
V dalším z otřesných sektorů pro hosty, které nejsou v Polsku žádnou výjimkou, nás je nakonec velmi slušný počet 277 kibiců GieKSy (5 z Baníku) a prezentujeme se šesticí vlajek, včetně naší „Slezská Ostrava“ a především v první půli, také kvalitním dopingem.
Překvapením byli domácí fans, kteří vytvořili několika set hlavý kotel se spoustou vlajek na plotě a v druhém poločase také oprawu s velkou kopií dresu a vlajkami na tyčích. Dle mého jedni z nejlepší fanoušků z momentálního složení první polské ligy, na což má vliv hlavně to, že se jedná o fanklub Lechie Gdańsk.
Na hřišti remíza 1:1 a nás čeká nekonečná zpáteční cesta, při které navíc dva z pěti autobusů vypovídají službu a část GieKSiarze tak musí čekat na náhradní dopravu domů. My dorážíme v neděli ráno a po nějaké době v Katowicích se vracíme do Ostravy. Velké díky do Katowic. GieKSa & Baník!
Video zde
Tým | Z | S | B | |
---|---|---|---|---|
1. | AC Sparta Praha | 30 | 70:29 | 68 |
2. | SK Slavia Praha | 30 | 81:25 | 66 |
3. | FC Viktoria Plzeň | 30 | 55:29 | 57 |
4. | Bohemians Praha 1905 | 30 | 53:49 | 48 |
5. | 1. FC Slovácko | 30 | 36:38 | 46 |
6. | SK Sigma Olomouc | 30 | 45:40 | 41 |
7. | FC Slovan Liberec | 30 | 39:43 | 38 |
8. | FC Hradec Králové | 30 | 34:40 | 38 |
9. | FK Mladá Boleslav | 30 | 39:42 | 37 |
10. | SK Dynamo Č. Budějovice | 30 | 35:54 | 35 |
11. | FK Jablonec | 30 | 46:57 | 35 |
12. | FC Baník Ostrava | 30 | 43:42 | 35 |
13. | FK Teplice | 30 | 38:63 | 32 |
14. | FC Zbrojovka Brno | 30 | 40:56 | 31 |
15. | FK Pardubice | 30 | 29:58 | 28 |
16. | FC Trinity Zlín | 30 | 37:55 | 26 |